INSTRUCTIONS

Your mission, if you choose to accept it, is to complete as many missions in French as possible. Good luck!

You will find solo missions or team missions to help you practice your French skills. Complete the missions in the order of your choice. You can repeat them as often as you like. 

Share your missions online with other students across the province!  With your parents' permission, post a photo or video of your missions on your favourite social networks (Flipgrid, Twitter, Facebook, Instagram, TikTok, Snapchat).  Don't forget to add the hastag #missionfls

 

MISSION ACCEPTED!  

 

#MISSIONFLS - SET A Download now     

#MISSIONFLS - SET B Download now    

(This message will self-destruct in 5 seconds!)

 

TAKE IT TO THE NEXT LEVEL!  

Here are some detailed activities to complete and fulfill your #MISSIONFLS.

#MISSIONFLS - SET A

  • Je lis et je parle de ma lecture avec mes proches.  Go to page 
     
  • Je parle pendant 5 minutes en français avec mes amis pour prendre de leurs nouvelles. Go to page
     
  • Je discute d’un sujet d’actualité positif qui m’intéresse avec ma famille ou mes amis. Go to page 
     
  • Je joue à un jeu de société en français. Go to page 

#MISSIONFLS - SET B

  • J’écris mes propres recettes de cuisine. Go to page
     
  • Je découvre deux nouvelles chansons en français et j’essaie de comprendre le message de ces chansons. Go to page
     
  • J’imagine une mini pièce de théâtre ou un petit film en français avec ma famille ou virtuellement, avec mes amis. Go to page Go to page
     
  • Je planifie en français, avec ma famille ou mes amis, un projet de voyage que j’aimerais faire plus tard. Go to page
     
  • J’explique à mes parents ou à mes amis comment faire une de mes activités préférées (jeu, passe-temps, sport, etc.). Go to page
     
  • Je regarde une émission de télévision en français avec ma famille ou mes amis et je parle de cette émission de télévision. Go to page 
     
  • Je choisis mes cinq chansons préférées en français et j’écris un texte pour expliquer pourquoi je les aime. Go to page 
     
  • Je lis les informations sur des objets de mon quotidien et je compare la version en français et la version en anglais. Go to page 
     
  • Je lis un texte de chanson ou un poème en français à ma famille ou mes amis et je dis pourquoi ce texte me plait. Go to page 

 

TIP

Use the DeepL AI (Artificial Intelligence) translator to understand and translate the missions. Go to site 


ÉQUIPE DE PRODUCTION

Amelia Crerar 
LBPSB    

Vanessa Giurleo 
LBPSB

Kathleen Murray 
LBPSB

Marc-Albert Paquette  
LBPSB

Sheila Dunwoodie 
LBPSB
Marie-Eve Lafortune  
LBPSB
Louise Outland 
LBPSB
Julie Paré
LEARN